El Subdelegado del Gobierno en Lugo resaltó el trabajo de los voluntarios y recorrió el Sendero de Quintá – río Donsal
Publicado por: acn en sendero, visitas, voluntariosRamón Carballo destacó y agradeció en su visita al Campo de Trabajo Internacional de Castaño y Nogal el trabajo ejemplar de los voluntarios y cooperantes nacionales en la rehabilitación de esta ruta lucense.
La construcción de la ruta es encuadrable en la prevención de incendios y actúa como factor disuasorio y delatador, que refuerza la importancia de la iniciativa ciudadana de CyN.
Quintá de Cancelada. 31 de agosto. La tercera edición del Campo de Trabajo Internacional organizado por la asociación Castaño y Nogal, en colaboración con SCI, ha sido un nuevo éxito de organización y de participación de voluntarios extranjeros y cooperantes, de familias locales y dirigentes de CyN implicados en el proyecto promovido por esta asociación, cuyo interés traspasa fronteras, a juzgar por el interés de medios de comunicación y senderistas que recorren la ruta, por lo que se ha convertido en un ejemplo exportable a cualquier otro municipio y comarca.
El objeto principal del CTI era realizar trabajos de desbroce, limpieza, mantenimiento y señalización del Sendero de Quintá Río Donsal, para lo que en esta tercera edición contaron con la participación -durante dos días- de dos miembros de Protección Civil del Concello de Becerreá.
Entre las visitas de autoridades al Campo de Trabajo cabe destacar con mención especial la del Subdelegado del Gobierno en Lugo, Ramón Carballo Páez, quién además de recibirlos en su despacho y presidir la rueda de prensa del 22 de agosto, se desplazó a Quintá, Sevane y A Cortella para visitar a los voluntarios y cooperantes trabajando en la rehabilitación de la ruta, como se muestra en las fotos siguientes.
Las personas que aparecen en la foto, de izquierda a derecha, son, el capitán de la Guardia Civil, Antonio Álvarez, Zoila del gabinete de prensa y el Subdelegado Ramón Carballo, quién prometió recorrer íntegramente la ruta este año, acompañado de amigos y miembros de su familia.
Durante el recorrido, el Subdelegado del Gobierno constató “in situ” como los trabajos de desbroce y mantenimiento realizados por la asociación Castaño y Nogal para abrir y mantener el Sendero de Quintá – Río Donsal son también trabajos de prevención contra los incendios, al permitir –ahora- el paso a pequeñas motobombas por antiguos caminos de carro, así como de brigadas de montes y extender mangueras de agua, cosa que antes no era posible, a lo que hay que añadir la propia labor de delatación que pueden hacer los senderistas, que pasan o pueden pasar a cualquier hora del día con cámaras, e incluso de noche, como ya lo hizo algún grupo de A Coruña y Madrid, que recorrió los tramos entre Quintá y Buisán de noche, que prometieron repetir.
Esto hace más incomprensible la falta de colaboración y de apoyos de las administraciones competentes de Medio Rural y de Montes en particular a un proyecto de inciativa ciudadana como este, pues lo realizado se hizo con pasión y sin un euro ayuda pública, pese a haberla solicitado en septiembre de 2010 al GDR-5 Ancares-Caurel, en el que supuestamente desapareció el Expediente administrativo?, que hubo que reconstruir luego tras una visita de los dirigentes de CyN al Director General de AGADER, Antonio Crespo, el 18 de marzo de 2011, que lo aprobó por parte de la cantidad solicitada, pese a lo cual la misma tampoco no ha sido abonada dos años después de ejecutada la primera fase y presentada la documentación completa en tiempo y forma en el GDR-5, como se nos acreditó documentalmente al Equipo de Redacción de la web y blog de CyN.
O SUBDELEGADO DO GOBERNO EN LUGO RESALTOU O TRABALLO DOS VOLUNTARIOS E PERCORREU O SENDEIRO DE QUINTÁ – RÍO DONSAL
Ramón Carballo destacou e agradeceu na súa visita ao Campo de Traballo Internacional de Castaño y Nogal o traballo exemplar dos voluntarios e cooperantes nacionais na rehabilitación desta ruta lucense.
A construcción da ruta é encadrable na prevención de incendios e actúa como factor disuasorio e delatador, que reforza a importancia da iniciativa cidadá de CyN.
Quintá de Cancelada. 31 de agosto. A tercera edición do Campo de Traballo Internacional organizado pola asociación Castaño y Nogal, en colaboración con SCI, foi un novo éxito de organización e de participación de voluntarios estranxeiros e cooperantes, de familias locais e dirixentes de CyN implicados no proxecto promovido por esta asociación, cuxo interese traspasa fronteiras a xulgar pola repercusión nos medios de comunicación e sendeiristas que percorren a ruta, polo que se converteu nun exemplo exportable a calquera outro municipio e comarca.
O obxecto principal do CTI era realizar traballos de desbroce, limpeza, mantemento e sinalización do Sendeiro de Quintá Río Donsal, para o que nesta terceira edición contaron coa participación -durante dous días- de dous membros de Protección Civil do Concello de Becerreá.
Entre as visitas de autoridades ao Campo de Traballo cabe destacar con mención especial a do Subdelegado do Goberno en Lugo, Ramón Carballo Páez, que, ademais de recibir os membros no seu despacho e presidir a roda de prensa do 22 de agosto, se desprazou a Quintá, Sevane e A Cortella para visitar os voluntarios e cooperantes durante o seu traballo na rehabilitación da ruta, como se mostra nas fotos seguintes.
Foto 1: sobre o pontigo da Fraga de Valiñas, reconstruído polos voluntarios en 2010, con monitores, mandos da Garda Civil, Subdelegado, presidente de CyN e catro voluntarias/os de Rusia, Francia, Bélxica e España.
Foto 2: xunto á presa da antiga minicentral eléctrica de Quintá, na Fraga de Valiñas, coas persoas que acompañaron o Subdelegado no seu percorrido e visita ao Campo de Traballo.
Foto 3: da única ouriceira cadrada da ruta no lugar de O Esturneiro, próximo aos prados e muíños de A Cortella, antes de iniciar a subida a Buisán, descuberta este ano. Esta construción estaba totalmente oculta pola broza que a rodeaba desde hai máis de 35 anos.
As personas que aparecen na foto, de esquerda a dereita, son: o capitán da Garda Civil, Antonio Álvarez, Zoila -do gabinete de prensa- e o Subdelegado Ramón Carballo, que prometeu percorrer integramente a ruta este ano, acompañado de amigos e membros da súa familia.
Durante o percorrido, o Subdelegado do Goberno constatou “in situ” como os traballos de desbroce e mantemento realizados pola asociación Castaño y Nogal para abrir e manter o Sendeiro de Quintá – Río Donsal son tamén traballos de prevención contra os incendios, ao permitiren o paso a pequenas motobombas por antigos camiños de carro, así como de brigadas de montes, e estender mangueiras de auga, cousa que antes non era posible, ao que hai que engadir o propio labor de delatación que poden facer os sendeiristas que poden pasar a calquera hora do día con cámaras, e incluso de noite, como xa o fixo algún grupo de A Coruña e Madrid, que percorreron os tramos entre Quintá e Buisán de noite e prometeron repetir.
Isto fai máis incomprensible a falta de colaboración e de apoios das administracións competentes de Medio Rural e de Montes en particular a un proxecto de inciativa cidadá coma este, pois o labor realizado fíxose con paixón e sen un euro de axuda pública, a pesar de tela solicitado en setembro de 2010 ao GDR-5 Ancares-Caurel, no que supostamente desapareceu o Expediente administrativo que hubo que reconstruír despois dunha visita dos dirixentes de CyN ao Director Xeral de AGADER, Antonio Crespo, o 18 de marzo de 2011. O Sr. Crespo aprobouno por parte da cantidade solicitada, pese ao que tampouco non foi pagada dous anos despois de executada a primeira fase e presentada a documentación completa en tempo e forma no GDR-5, como se nos acreditou documentalmente ao Equipo de Redacción da web e blog de CyN.